Extra zorg

De school heeft verschillende mogelijkheden om kinderen te ondersteunen die extra zorg nodig hebben.
  • Binnen de groep zijn diverse mogelijkheden om extra begeleiding te geven: verlengde of verkorte instructie, een aangepast leeraanbod, begeleiding m.b.v. een computerprogramma, of de inzet van een RT-er of onderwijsassistent in de groep.
  • In de zorgklas kunnen kinderen extra RT of begeleiding krijgen voor een bepaald vakgebied.
  • Het is mogelijk om voor een of meerdere vakken een leerroute op eigen niveau te volgen.
  • De kangoeroegroep is er voor leerlingen die extra uitdaging en verdieping nodig hebben.
  • Op school zijn mogelijkheden voor dyslexiebegeleiding.
  • De school beschrijft de te geven hulp in hulp- en groepsplannen, die ook inzichtelijk zijn voor ouders.
  • Er is veel ervaring in het begeleiden van kinderen met een arrangement.
  • De school kan altijd hulpvragen indienen of advies aanvragen bij het samenwerkingsverband (zorgloket) Berseba.
  • Er zijn twee IB-ers en verschillende RT-ers die de leerlingenzorg coördineren en vormgeven binnen de school.
De zorgstructuur heeft de school beschreven in een zorgprotocol. In het kader van Passend Onderwijs is een school-ondersteuningsprofiel opgesteld.

Klik hier om terug te gaan.