Sfeer

Veiligheid

Veiligheid en een goede sfeer zijn belangrijke voorwaarden om tot leren te komen. Daarom is veiligheid een belangrijk thema binnen onze school. Iéder kind moet zich veilig voelen.
Dat uit zich op school in o.a. de volgende zaken:
  • Rust en structuur: door een basis van rust te bieden kunnen kinderen hun werk goed ten uitvoer brengen.
  • We werken op school met de doorgaande lijn van de methodiek 'Ruimte voor jezelf en ruimte voor de ander'. Binnen dit aanbod wordt gewerkt aan groepsdynamiek, weerbaarheid, vertrouwen en grenzen aangeven.
  • We hechten aan een goede relatie met de kinderen, waardoor kinderen zich veilig voelen en zich kunnen ontwikkelen. We gaan op een positieve manier met elkaar om.
  • Er is tijd voor gezelligheid in de klas en ruimte voor uitstapjes en excursies.
  • Goede regels zijn belangrijk om de sfeer te waarborgen. Iedere maand staat er een ‘regel van de maand’ centraal.
  • Er is een pestprotocol op school, dat dient ter voorkoming van pestgedrag en dat, in voorkomende gevallen, wordt ingezet om pesten onmiddellijk een halt toe te roepen.
  • Twee leerkrachten zijn aangesteld als ‘vertrouwenspersoon’ voor de kinderen.

Klik hier om terug te gaan.